Dzelzceļa kravu pārvadājumi spēlē nozīmīgu lomu globālajā loģistikas sistēmā, nodrošinot efektīvu un videi draudzīgu kravu transportēšanu lielos attālumos. Kā daļa no Eiropas Zaļā kursa, dzelzceļa kravu pārvadājumi ir atzīti par galveno spēlētāju siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanā. Šī brīža mērķis ir līdz 2030.gadam panākt, ka 30% no Eiropas kravu pārvadājumiem tiek veikti ar dzelzceļa starpniecību, būtiski samazinot kravu pārvadājumus pa autoceļiem. Saskaņā ar Eiropas Vides Aģentūras datiem, dzelzceļa pārvadājumi ir ar viszemāko emisiju daudzumu uz kilometru un pārvadāto vienību, piemēram, aviācija un autotransports emitē ievērojami vairāk. Ja runājam skaitļos – kravas vilciens emitē tikai 24 gramus siltumnīcefekta gāzu uz pārvadātās tonnas un nobrauktā kilometra, padarot to par ievērojami tīrāku kravu pārvadājumu veidu nekā autotransporta kravu pārvadājumi. Turklāt dzelzceļa pārvadājumi samazina slodzi uz ceļu infrastruktūru, kas palīdz mazināt sastrēgumus un negadījumu skaitu. Savukārt modernās tehnoloģijas un automatizācija palīdz optimizēt maršrutus, samazinot pārvadājumu izmaksas un palielinot efektivitāti.
Dzelzceļa kravu pārvadājumi un ģeopolitiskie izaicinājumi
Dzelzceļa pārvadājumu cenas un pieprasījums ir cieši saistīti ar jūras transporta attīstību. Ja jūras konteineru transporta izmaksas pieaug ģeopolitisko apstākļu vai citu faktoru dēļ, arī dzelzceļa tarifiem var būt tendence pieaugt, jo pieprasījums pēc alternatīviem transporta veidiem palielinās. Tādās vietās kā Kazahstānas-Ķīnas un Kazahstānas-Krievijas robežas, kur dzelzceļa līnijas šķērso dažādas valstu zonas, rodas papildu loģistikas izaicinājumi. Tas var radīt sastrēgumus un kavēšanos, potenciāli ietekmējot izmaksas un pakalpojumu kvalitāti. Taču šobrīd klientiem, kas izmanto dzelzceļa kravu pārvadājumus maršrutā Eiropa–Ķīna, nav pamata satraukumam, jo kravas tiek nogādātas bez aizķeršanās.
Attiecībā uz jūras transportu vēl joprojām aktuāls ir jautājums par satiksmi caur Suecas kanālu. Ja pārvadājumi šajā maršrutā atsāktos, uzņēmumiem nāktos izvēlēties starp ātrāko, taču dārgāko dzelzceļa ceļu un ilgāku, bet lētāku jūras ceļu. Tomēr tuvākajā nākotnē nav prognozējams, ka jūras pārvadājumi pa Suecas kanālu varētu atsākties, tādēļ dzelzceļš joprojām būs būtisks risinājums kravu pārvadājumiem starp Āziju un Eiropu.
Kas ietekmē dzelzceļa kravu pārvadājumu cenas?
Dzelzceļa pārvadājumu cenas ietekmē vairāki faktori, piemēram, jūras konteineru transporta izmaksas, ģeopolitiskie apstākļi un pieprasījuma svārstības. Ja jūras pārvadājumu cenas pieaug, arī dzelzceļa tarifi varētu palielināties, jo pieaug interese par alternatīviem kravu pārvadājumu risinājumiem. ACE Logistics Latvia dzelzceļa salikto kravu pārvadājumiem nodrošina nemainīgu cenu jau no šī gada jūnija un līdz gada beigām nav paredzams krass cenu pieaugums, tādējādi nodrošinot stabilitāti klientiem, kas izmanto šo transporta veidu. Ja arī jūsu uzņēmumam ir nepieciešami droši un uzticami kravu pārvadājumi – ACE Logistics Latvia piedāvās jums izdevīgākos un ātrākos risinājumus!